Latest Blogposts

iQ-Domo Alarm-Sound Installeren

In deze installatie instructie laten we zien hoe u de Alarm Sound kunt toevoegen.

*Als u al ingelogd bent, kunt u direct verder gaan naar stap C.

Stap A: Startpagina

Als eerste moet u inloggen op uw account. Hiervoor gaat u naar www.iqdomo.nl  en klikt u op ‘Login’, in de hoek rechtsboven. Ga hierna naar stap B.iq-domo.nl Start-Login-!!!

 Stap B: Log in

Log in op uw account. Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op ‘Login’. Ga dan verder naar stap C.

iQ-Domo Login-!!!

Stap C: Setup

Ga naar ‘Setup’. Hier voegt u onder andere kamers, instellingen, producten, etc. toe.

AlarmSound Install-1-!!!

Stap C1: Ga naar ‘Setup’

Stap C2: Ga naar ‘Installeer’

Stap C3: Kies iQ-Domo product:

Als het product dat u wilt toevoegen een product van iQ-Domo is gaat u naar ‘iQ-Domo product’.

Derden product:

Als het een product van een ander bedrijf is gaat u naar ‘Derden product’. Wilt u meer weten over het toevoegen van generieke producten? Ga dan naar de installatie instructie over generieke producten.

Bestaand product:

Producten die met"iQ-Domo installatie-service" zijn aangekocht of producten die eerder (of deels zijn geïnstalleerd) komen  ‘Bestaand product’ te staan.

In dit voorbeeld maken we gebruik van een ‘iQ-Domo product’. U kunt verder gaan naar de volgende stap.

Stap C4: Selecteer het product

Selecteer het product dat u wilt toevoegen (in dit geval de Alarm Sound) en klik op ‘Voeg toe & installeer’. Ga vervolgens naar stap C5.

Stap C5: Voeg toe & Installeer

Stap D: Geef een naam

Hier kunt u uw product een eigen naam geven. Dit is handig om te doen. Het kan namelijk voor komen dat u van hetzelfde product meerdere aantallen hebt. Door ze een eigen naam de geven, kunt u ze gemakkelijk uit elkaar houden. Als u dit hebt gedaan klikt u op ‘Volgende’.

Install AlarmSound-2-!!!

Stap E: Plaats het product

U kunt het product verschuiven naar een ruimte. Zo weet u precies welk product u in welke kamer heeft staan.
Heeft u nog geen kamers toegevoegd aan uw account? Klik dan hier om te zien hoe u dat kunt doen.

Plaats in kamer-!!!

Stap F: Controleer het product

Controleer of het product dat u wilt installeren overeenkomt met het plaatje op uw beeldscherm. Als dit zo is, klik dan op ‘Ja’ en ga naar stap G. Als dit niet zo is, heeft u niet de juiste installatie voor u. Ga terug en selecteer het juiste product.

Stap G: Volg de instructies

Bekijk desgewenst het filmpje en volg de instructies. Zorg ervoor dat alles juist is gedaan. Als u klaar bent klikt u op ‘Start’.

Install AlarmSound-3-!!!

Stap H: Houd de knop ingedrukt

Het product wordt toegevoegd. Houd nu de knop op het apparaat ingedrukt totdat het lampje gaat knipperen. Laat dan los.

 

P.S.  De producten van verschillende fabrikanten hebben een verschillende installatie methodes (Include). Lees de vaak bijgeleverde documentatie over de Include methode.

De iQ-Domo producten hebben alle dezelfde methode: Houdt de knop ingedrukt tot het lampje (Ledje) een paar keer knippert, laat daarna los, als het goed gaat gaat het ledje onrustig door met knipperen. Andere methodes zijn o.a.  3x drukken,  langer drukken, enz. U kunt het gerust uitproberen.

Als u het product na enige malen niet kunt in-leren, kan het product zonder dat u het kunt zien, toch zijn geïnstalleerd. Om een product geheel te resetten (=Uitleren = Excluden), gaat u naar de procedure Generiek product resetten of verwijderen.

Wacht totdat het proces klaar is en ga naar stap I.

Install AlarmSound-4-!!!

Stap I: Gelukt!

Uw product is succesvol toegevoegd! U bent nu bijna klaar, ga naar stap J.

Install AlarmSound-5-!!!

Stap J: Gateway synchroniseren!

U dient uw Gateway altijd te synchroniseren. Wanneer u dit niet doet, zal de Gateway de nieuwe updates niet doorvoeren. Dit betekent dat de nieuwe updates niet gebruikt (kunnen) worden door de Gateway. Het synchroniseren duurt niet lang. Ga nu naar de laatste stap.

Install AlarmSound-6-!!!

 

Stap K: Succesvol gesynchroniseerd!

Succesvol gesynced-!!!Als u het groene vinkje rechtsboven ziet (naast Log uit), dan betekent dat dat uw Gateway succesvol gesynchroniseerd is. Vanaf nu zullen de nieuwe updates werken.