Latest Blogposts

iQ-Domo of Z-Wave product verwijderen/resetten

Onbekend Produkt verwijderen

In deze de-installatie instructie zien we hoe u een Z-Wave of iQ-Domo product kunt resetten of verwijderen (excluden).

Z-Wave producten kunnen reeds zijn gekoppeld aan een ander Z-Wave of iQ-Domo systeem. Indien u een specifiek product wenst te resetten of te verwijderen dient u dit te doen volgens de navolgende methode. 

In de volgende installatie instructie wordt uit gelegd hoe u een onbekend of generiek product kunt verwijderen van uw account of uit een ander netwerk. Dit kan handig zijn als u een product niet geïnstalleerd krijgt of als u een product wilt installeren die in een andere Gateway is geïnstalleerd.

*Als u al ingelogd bent, kunt u direct verder gaan naar Stap C.

Indien u reeds bekend bent met Z-Wave producten kunt direct naar ONBEKEND Product verwijderen gaan binnen uw iQ-Domo portal.

Stap A: Startpagina

Als eerste moet u inloggen op uw account. Hiervoor gaat u naar www.iqdomo.nl  en klikt u op ‘Login’, in de hoek rechtsboven. Ga hierna naar stap B.iq-domo.nl Start-Login-!!!

Stap B: Log in

Log in op uw account. Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op ‘Login’. Ga dan verder naar stap C.

iQ-Domo Login-!!!

Stap C: Setup

Ga naar ‘Setup’. Hier voegt u onder andere kamers, instellingen, producten, etc. toe. Ga dan naar stap C2

 Stap C2: Profiel

Ga naar ‘Profiel’ en klik hierna op ‘Instellingen’ in de tabbalk. Ga hierna naar stap C3.

Ga naar 'Profiel' en klik op 'Instellingen'

Stap C3: Selecteer Geavanceerde opties

Zet in het instellingenscherm ‘geavanceerd opties’ aan door het vinkje aan te zetten.

Stap C4: Zet het vinkje 'Geavanceerd opties' aan

Stap C5: Sla op en ga naar product

Sla deze instellingen op door op ‘opslaan’ te klikken en ga daarna verder door op ‘Product’ klikken

Sla de instellingen op en klik op 'Product'

Stap C6: Ga naar ‘verwijderen’

Klik in het ‘Product’ scherm op het tabje verwijderen.

Ga naar 'verwijderen'

 

Stap D: Selecteer ‘Onbekend product’

In het verwijderscherm selecteert u onderin het ‘Onbekende product’.

Product verwijderen - resetten-!!!

Selecteer 'Onbekend product'

 

Stap E: Klik op ‘Start’

Klik op ‘Start’ en volg de deïnstallatieprocedure zoals deze staat omschreven in de handleiding van het product.

Klik op 'Start'

 

Stap 10: Gelukt!

Uw product is succesvol gedeïnstalleerd!

 

Hoe weet ik of mijn iQ-Domo product al is ingeleerd of nog niet?

Volg deze stappen om erachter te komen of uw iQ-Domo product is ingeleerd (include) of niet.

1. Zorg dat het product in een stopcontact zit of dat het voorzien is van batterijen en UIT staat.
2. Houd het (tamper of include/install) knopje ongeveer 2 seconden ingedrukt (totdat de led gaat knipperen) en laat de knop vervolgens weer los.
3. Het indicator lampje gaat knipperen. Het knipperen kan op twee manieren:

- 2x2x2x2x2x2x2x2x

of

- 3x3x3x6x

4. Bekijk de uitleg hieronder.

Indicator lampje knippert = 2x2x2x2x2x2: product is nog NIET ingeleerd.
Het product kan nu aangemeld worden op een Z-Wave Controller bijvoorbeeld onze Internet Gateway. Om het product aan te melden op de Gateway gaat u naar de iQ-Domo log-in pagina kiest u het overeenkomstig product. De iQ-Domo producten kunt u inleren/aanmelden op een langere afstand (tot 150 meter van de Gateway) als u al repeaters (Energy Switches) in u huis heeft geïnstalleerd, bij problemen (o.a. met derden producten) adviseren wij om dit binnen 5 meter van de Gateway te doen..

Indicator lampje knippert = 3x3x3x6: het product is REEDS WEL ingeleerd.
Om het product uit te leren kunt u kiezen voor de handmatige uitleer methode (lees meer op onze uitleer/reset procedure-pagina),

Of u kiest voor Product uitleren via uw Gateway ga hiervoor naar uw iQ-Domo log-in pagina. Voor dit uitleren raden wij u aan om dit binnen 5 meter van uw Gateway te doen. Ga direct naar ONBEKEND Product verwijdere, waar u elk willekeurig iQ-Domo en Z-Wave product kunt de-installeren (excluden/resetten) via de Gateway. Druk op start en volg dan weer stap 1+2+3. Als het is gelukt zult u een feedback-bericht terug zien op de site en op het product. Als het geen bekend product binnen de Gateway is zult u een waarschuwing zien dat u een product heeft uitgeleerd van een ander netwerk.